Kompleks witamin na dzień – dlaczego warto stosować

Niewłaściwa, mało różnorodna dieta, zabieganie, stres oraz niektóre schorzenia przyczyniają się do powstania lub pogłębiania się niedoborów wielu witamin i mikroelementów. Pojawiają się wówczas dokuczliwe dolegliwości, a zdrowie narażone jest na szwank. Z tego względu niezwykle ważna dla utrzymania odpowiedniego stężenia najważniejszych witamin i minerałów jest dodatkowa suplementacja, zwłaszcza preparatami złożonymi, a nie pojedynczymi składnikami Read More

Potas

Witaminy i minerały są niezwykle ważnym elementem codziennej diety, zapewniając prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu oraz wszystkich jego układów. Bardzo istotną rolę odgrywają elektrolity, a wśród nich sód, magnez oraz potas. Ten ostatni ma zasadnicze znaczenie dla działania układu mięśniowego, krążeniowego oraz zachowania stabilności gospodarki wodno – elektrolitowej organizmu, a także dobrego samopoczucia i ogólnego wzmocnienia. Read More

Jak dbać o swoje zdrowie każdego dnia?

Dbanie o swoje zdrowie jest tym, o czym wiele osób nie pamięta. W końcu ile razy zdarza nam się wybierać niezdrowe posiłki, unikać ruchu czy wykonywać stresującą pracę? Wszystko to wpływa negatywnie na stan naszego zdrowia. Szczególnie groźne mogą być niedobory witamin, które występują w społeczeństwie bardzo często. Czym są niedobory witamin? O niedoborze witamin Read More

Do czego doprowadzić może brak witamin z grupy B?

Witaminy z grupy B mają wiele funkcji, ich głównym zadaniem jest kontrolowanie układu nerwowego, który bez odpowiednich poziomów witamin z grupy B nie będzie działał należycie. Każda z witamin należących do grupy B ma jednak odrobinę inne działanie, a jej braki objawiać mogą się w inny sposób. Witamina B1 – tiamina Tiamina jest witaminą, która Read More

Kompleks witamin B

Witaminy z grupy B są niezwykle ważne dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, jak i jego poszczególnych układów. Mają one zbawienny wpływ na działanie systemu nerwowego, pokarmowego i krążeniowego, a także uczestniczą w metabolizmie węglowodanów uczestnicząc w przyswajaniu glukozy (cukru prostego), tłuszczów oraz białek. Ze względu na rozbudowany skład kompleksu witamin B zawierającego kilka najważniejszych mikroelementów Read More

Jak przyspieszyć wzrost włosów?

Włosy rosną dosyć wolno. W normalnych warunkach ich tempo wzrostu wynosi 10 mm miesięcznie. Oznacza to, że w ciągu całego roku, urosną one około 12 cm. Są jednak sytuacje w których chcielibyśmy, aby nasze włosy rosły szybciej. Może to być na przykład konieczność obcięcia ich po nieudanym zabiegu fryzjerskim albo chęć pokazania się na własnym Read More

Naturalne źródła witaminy A

Witamina A to składnik, który znaleźć możemy zarówno w produktach pochodzenia zwierzęcego, jak również w warzywach i owocach. Dobrym ich uzupełnieniem są również suplementy, jednak warto po nie sięgać tylko wówczas, gdy nie potrafimy wpleść odpowiedniej ilości produktów bogatych w witaminę A do codziennej diety. Witamina A w postaci retinolu (który nasz organizm przekształca w Read More

Warzywa gotowane, pieczone, smażone, a może gotowane na parze? Jakie są najzdrowsze?

Warzywa to multiwitaminy natury, dlatego jedząc ich szeroki i niezwykle kolorowy asortyment, możemy skutecznie uzbrajać naszą dietę w cały alfabet witamin, przeciwutleniaczy, polifenoli i innych niezwykle cennych dla naszego organizmu składników. Jaka jednak forma spożywania warzyw jest dla nasz zdrowsza? Gotowanie? Pieczenie? A może tylko jedzenie warzyw na surowo? Odpowiedź na to pytanie nie jest Read More

Czy minerały w suplementach mogą wzmocnić włosy?

Utrata włosów stanowi część naturalnego cyklu i pojawia się ona w niewielkich ilościach każdego dnia. Niestety kiedy występuje nadmierna utrata włosów, wówczas problem może wynikać z aspektu leżącego u podstaw naszego zdrowia, w tym także niedoboru kluczowych składników odżywczych niezbędnych dla naszych włosów. Genetyka stanowi jeden z ważnych czynników wypadania włosów, możemy mieć tendencje do Read More

Skutki uboczne Omega 3

Jak każdy składnik odżywczy, również kwasy tłuszczowe omega 3 mogą mieć swoje złe skutki uboczne związane z ich nadmiernym spożyciem. Jak wynika z badań, konsumpcja kwasów tłuszczowych omega 3- EPA i DHA może zmniejszać ryzyko choroby wieńcowej, mogą również niezwykle korzystnie wpływać na zdrowie serca, leczenie cukrzycy, tocznia, osteoporozy, depresji, skuteczna jest również w leczeniu Read More

1 2